Ik ben er op mijn manier
Die weer bij jouw manier past
Op wat voor manier dan ook
Want hoe je het ook wendt of keert
We hebben elkaar nodig
Jij mij en ik jou
Vriendschap is de onzichtbare kracht die ons door moeilijke tijden heen sleept. De ene keer ben je de sterke schouder waar iemand op leunt, de andere keer degene die behoefte heeft aan steun. Vrienden ben je met zijn tweeën, niemand hoeft het alleen te doen. In onze nieuwe campagne ‘Bridging the gap by wearing the cap’ draait alles om de gedeelde kracht van vriendschap. De speciaal voor de F|Fort Foundation ontworpen caps Cameron en Davis symboliseren de verbinding tussen jonge mensen die met elkaar door het leven trekken. Iedereen ervaart wel eens gevoelens van eenzaamheid, dat hoort er misschien bij, maar dat gevoel is groter en overweldigender als je door ziekte of andere omstandigheden ongewild aan de zijlijn staat. In die positie is het vaak lastig te verwoorden wat je van je vrienden nodig hebt en zij worstelen er op hun beurt mee hoe ze je de juiste steun kunnen bieden.
Het verdrietigst is het als je van alles voor elkaar gaat invullen en intussen over en weer op elkaar blijft zitten wachten. Door het dragen van Cameron en Davis laat je zien dat je wil praten of luisteren als daar behoefte aan is, maar dat je ook samen stil kunt zijn. Dat je met de ander op avontuur zult gaan als die even alles wil vergeten. Met onze caps zeg je die dingen zonder ingewikkelde woorden. Je hoeft alleen maar naar elkaar te kijken om te weten dat je niet alleen bent. Wat je samen hebt is onvoorwaardelijk, dus een beetje onhandigheid overleeft de vriendschap wel. Met humor en veerkracht overbruggen we de kloof. Samen op onze manier.
Dit project is het initiatief van AFFêRE en de F|Fort Foundation.
Het ontwerp van de caps is een samenwerking tussen deze partijen en
MARTAN, onder leiding van Diek Pothoven.
De productie en conceptontwikkeling van de campagne zijn gerealiseerd door
AFFêRE, de F|Fort Foundation en QV Creative, met dank aan
Claartje Bours en Koen van Driel. De art direction is verzorgd
door Studio Evert. Realisatie website door Studio Parkers.
Credits:
De campagnefoto's zijn gemaakt door Sander Coers.
De videobeelden zijn geregisseerd door Koen van Driel en Claartje Bours, met camerawerk van Daan de Graaff.
De lanceringsshoot is gefotografeerd door Kwadwo Amfo.